Mitä minä ajattelinkaan?

Facebook-viesti ystävälle helmikuun alussa 2016:

”No niin. En yleensä viitti edes aukaista kannettavaa illalla, kun se kestää... Ja nyt kun sen tein, niin eikö tässä iholla ole koko perhe. Yksi lapsi on harrastuksessa, pitää lähteä se hakemaan vartin päästä.

Eli mä siis olen miettinyt, että haluaisin kirjoittaa blogia, jolla voisi tavallaan testata vähän omia ajatuksiaan, että mikä ihmisiä kiinnostaa jne. Ja tietenkin sellaisista aiheista, jotka itsestä tuntuvat myös järkeviltä ja joita olisin esim. valmis ajattelemaan jollain tavalla osana työtäni ja vaikka yritystoimintaa. En tiedä, osaanko nyt selittää. Siis vähän kuin esim. tuo hidasta elämää- tai hyvejohtajuus -sivustot.



Mutta en minä nyt tuolla kuvittele mitään rikastumista tms. Lähinnä mielenrauhaa ja tekemistä -semmoista tekemistä, joka saa minut lentämään eli siihen flow-tilaan.
Ja olen tässä miettinyt, että mikä se sitten on sellaista, mistä minä voisin ihan oikeasti antaa ihmisille jotain ja mikä myös minua itseäni inspiroi. Joka paikassa toitotetaan, että pitää keskittyä ja esim. noita blogisivuja on jonkin yhden asian äärellä (ruokaa, liikuntaa, downsiftausta jne. jne.), mutta kun minä olen häärijä...


Tein semmoisen Via-luonteenvahvuudet testin (löytyy netistä) ja mulla nyt kolme ensimmäistä vahvuutta tuli oppimisen intohimo, luovuus ja uteliaisuus. Keskity semmoisena sitten nykertämään...
Ja siitä sitten rupesin miettimään, että pitäisikö vain sitten todeta nämä omiksi vahvuuksiksi ja siitä sitten tuli mieleen se mun facepäivitys eiliseltä OneNotesta. Se on siis semmoinen sähköinen muistikirja Microsoftilla, jota käytän oikeastaan pelkästään töissä eli en käytä papereita ollenkaan.


Siitä sitten lähti idea, että perhana, voisiko sen blogin idea lähteäkin siitä, että meitä OneNote -ihmisiäkin nyt vain on, jotka on uteliaita toimijoita ja joiden päässä kaikki liittyy kaikkeen ja kaikesta on hyötyä siihen toiseen "välilehteen" elämässä.
Ja äsken, kun sulle kirjoitin, niin tuli mieleen, että miksi mä oikeastaan yksin tekisin blogia. Miksen voisi tehdä yhdessä toisten kanssa?


Eli OneNote voisi olla nimeltään myös jotain muuta, mutta idea siis siinä ja sitten aiheina blogi kertoisi toimijuudesta, osallisuudesta, osallistumisesta, voimaantumisesta ja mahdollisuuksista. Ja jos siitä vain pikkuhiljaa löytyisi vaikka joku yritysideakin tai jotain.

Mut nyt pitää lähteä hakeen se lapsi. Jatkan taas :-)

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Last season: työaika tuloksen mittarina

Mitä sanoisit nykyminällesi?

Periksiantamattomuus - mallia Saara Aallosta